[Loading]

Codeheroes

Codeweek vraagt aandacht voor het belang van leren programmeren voor kinderen tussen de 8 en 16 jaar. Deze gehele week worden er door het hele land activiteiten georganiseerd, die kinderen kennis laten maken en stimuleren om aan de slag te gaan met programmeren. Say Yeah maakte de trailer.

 

 

HET INITIATIEF

 

Codeweek, een initiatief van Neelie Kroes en haar Young Advisors, vraagt aandacht voor het belang van leren programmeren voor kinderen tussen de 8 en 16 jaar. Samen met Kennisnet en met steun van onder andere de Europese Commissie organiseert ECP van 11 t/m 17 oktober de Nederlandse Codeweek. Deze gehele week worden er door het hele land activiteiten georganiseerd, die kinderen kennis laten maken en stimuleren om aan de slag te gaan met programmeren. Say Yeah is partner van de codeweek en maakte de trailer om kinderen, leerkrachten en ouders te interesseren voor de codeweek. Deze trailer is een voorbeeld van de talloze mogelijkheden die animatie biedt. Dankzij de nieuwe motion capture technologie van XSENSE, worden echte bewegingen direct omgezet in geanimeerde bewegingen.

http://jeugdjournaal.nl/item/708346-kinderen-in-groep-8-leren-programmeren.html
http://www.hartvannederland.nl/tag/codeweek/

 

 

DE TECHNOLOGIE

 

HET CONCEPT
Het doel van de codeweek is om kinderen tussen de 8 en 16 jaar te interesseren in programmeren. Daarvoor hebben wij een concept ontwikkeld waarin onze code heroes van vormgeving tot aan hun karaktereigenschappen volledig zijn uitgedacht om aan te sluiten op de belevingswereld van kinderen. Als het concept staat is het met is het met de nieuwe Xsense technologie slechts een kwestie van uitwerken.

 

 

DE UITWERKING
Een persoon of acteur trek het Xsense motioncapture suit aan. De persoon in het pak wordt gesynchroniseerd met de Xsense software. Vanaf nu wordt iedere beweging van de acteur rechtstreeks weergegeven in de software en opgeslagen. Er wordt een karakter vormgegeven (Dit kan vanalles zijn, bijvoorbeeld een aap, een reus, of een codehero). Dit karakter wordt vervolgens gekoppeld aan de bewegingen en het karakter leeft.