Het verhaal achter
Onze productie voor Twente branding, die maar liefst 400 keer is gedeeld en minstens 20.000 mensen heeft bereikt. De website Twente.com is druk bezocht na de release van de film. Twente.com heeft hierdoor het hoogste aantal bezoekers ooit gehaald. Een groot succes dus voor onze opdrachtgever en ook een groot succes voor ons.
Twenty facts about Twente
‘Twenty Twente’ is een concept van Twente branding dat in hun communicatie uitingen wordt doorgevoerd. Zo zijn er bijvoorbeeld elke twintigste van de maand, twintig verhalen over hightech ontwikkelingen, innovaties, ondernemen en Twents talent. Dit ‘Twenty Twente’ concept is dan ook de kern van de video. Het concept was dus al snel duidelijk; een video waarin 20 feiten over de hightech ontwikkelingen, innovaties en ondernemen in Twente, krachtig en helder zichtbaar zouden worden.
Twente global
De internationale zakenwereld is de doelgroep die met deze video moet worden aangesproken. Om bij deze doelstelling aan te sluiten, is er gebruik gemaakt van twee Amerikaans sprekende acteurs. Het verhaal over Twente wordt dus niet vertelt door een Twentenaar. We hebben gekozen om een setting in New York na te bootsen, waar twee Amerikaanse zakenmensen met elkaar spreken. De Amerikaan die Twente heeft bezocht, vertelt vol enthousiasme aan zijn zakenpartner over de kennis die hij heeft opgedaan tijdens zijn bezoek aan Twente. Dit is erg herkenbaar voor de internationale doelgroep en het streven is om te verbinden met grote internationale spelers.
Bij de beeldselectie hebben we de shots gekozen die onderscheidend zijn voor Twente en daarmee herkenbaar en aantrekkelijk voor potentiële internationale partners. We hebben ons ingeleefd in wat een Amerikaan zou aanspreken en hebben daarom heel bewust gekozen om enkel shots te gebruiken die daarbij passen. Geen standaard kantoorpanden, of mensen achter computers, maar juist de hightech beelden en grote internationale bedrijven die zich in Twente gevestigd hebben.